آنکارا (3)

آثار معماری بسیاری در آنکارا وجود دارد که به بهترین شکل ممکن حفظ و نگهداری می شوند. در ذیل به معرفی برخی از جالب توجه ترین نمادهای تاریخی، موزه ها، بقایای آثار باستانی و نیز نقاط دیدنی داخل و اطراف آنکارا پرداخته می شود.

قلعه سیتادل: تصور بر این است که این نماد پایتخت ترکیه در دوران رومی ها ساخته شده باشد ...

  

گرد آوری: گروه اولدوز توریسم

 

...قلعه بیرونی این ارگ شامل بیست برج است که شهر قدیمی آنکارا را احاطه کرده اند. برخی ساختمان ها و خانه های قدیمی در این مجموعه مورد بازسازیو مرمت قرار گرفته اند و امروزه از آنها به عنوان رستوران یا کافه درون مجموعه ارگ استفاده می شود. برای دیدن چشم اندازهایی حیرت آور از شهر باید به قسمت های بالایی ارگ صعود کرد. گشت و گذار در این قلعه قدیمی، انسان را با خود به گذشته و سفر در تاریخ این کشور می برد.

معبد آگوستوس و رم: این مکان بسیار کهن در سال 20 قبل از میلاد و پس از فتح آناتولی مرکزی به دست نخستین امپراطور روم، آگوستوس، ساخته شده است.

آنیت کبیر: این مکان که در منطقه ای از آنکارا تحت عنوان آنیت تپه واقع شده آرامگاه مصطفی کمال آتاترک، بنیانگذار جمهوری ترکیه می باشد. در این مکان مجموعه ای از یادگاری های آتاترک به معرض نمایش گذاشته شده است.

موزه تمدن های آناتولی: در این موزه مجموعه ای از آثار کشف شده متعلق به آسیای صغیر و تمدن های پیشین آناتولی به نمایش گذاشته شده است. در این موزه می توان آثار بسیار قدیمی ای را مشاهده کرد که قدمت آنها از نظر تاریخی عصر پارینه سنگی بازمی گردد.

موزه مجسمه و هنر ملی: در این موزه گالری های متعددی وجود دارد که در آنها نمایشگاه های موقتی از آثار هنرمندان و نیز آثار هنری ترکیه از اواخر قرن هجدهم تا به امروز به معرض نمایش گذاشته شده است.

موزه هنرهای مدرن: در این موزه که در سال 2010 میلادی افتتاح شده، آثار هنرمندان معاصر ترکیه به معرض نمایش گذاشته شده است.

موزه جنگ استقلال:  ساختمان این موزه، مکان نخستین پارلمان جمهوریخواهان ترکیه بوده که جنگ استقلال (22-1921 میلادی) از این پارلمان هدایت و رهبری گردید. همچنین در این موزه می توان مجسمه های مومی رؤسای اسبق جمهوری ترکیه را نیز مشاهده کرد.

بِی پازان: بی پازان که در شمال شرقی آنکارا واقع شده، به دلیل وجود خانه های سنتی، چشمه های طبیعی آب معدنی، بازارها و نانوایی قدیمی آن شهرت دارد. این شهر کوچک آناتولی، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری محسوب می شود.

حمام کیزیلکا: این مکان که دارای چشمه های آب گرم متعددی است، توسط جنگل زیبایی احاطه شده است.

موزه قوم شناسی آنکارا: این موزه که در مقابل سالن اپرای شهر قرار دارد به نمایش آثار فرهنگی مختلف تمدن های قدیم و جدیدی که در ترکیه شکوفا شده اند، اختصاص دارد. این مکان که در فاصله سال های 1925 تا 1928 میلادی ساخته شده شامل مجموعه ها و گنجینه هایی از فرهنگ عامه تا تاریخ هنر می باشد که توسط افراد مختلف ساخته شده اند.

سالن های موسیقی متعددی برای اجرای انواع موسیقی نظیر موسیقی کلاسیک، اپرا، موسیقی محلی و سنتی در آنکارا وجود دارد. وجود دانشگاه های متعدد در این شهر خود عاملی در جهت برگزاری کنسرت ها و جشنواره های بهاره می باشد. همچنین پارک های محلی زیبا، مراکز خرید متعدد در امتداد جاده اسکی شهیر، سینماها و رستوران های بسیاری در آنکارا وجود دارد. در حقیقت آنکارا شهری است که در آن می توان از تاریخچه آثار باستانی برجای مانده، نمادهای شهری، موزه ها، فرهنگ دوران قدیم و در عین حال چشم اندازهای شهری بزرگ و مدرن لذت برد. بنابراین پیش از سفر به ترکیه و دیدار از آنکارا حتی المقدور سعی کنید تا اطلاعات نسبتاً کاملی راجع به دیدنی های این شهر کسب نمایید تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی برای بازدید از همه آنها داشته باشید. همواره به یاد داشته باشید که تنها در آنکاراست که می توان گذشته، حال و آینده را در کنار هم مشاهده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.