آنکارا (1)

آنکارا -Ankara-، پایتخت ترکیه، در مرکز این کشور و در جنوب شرقی استانبول قرار دارد. این شهر که دومین شهر بزرگ ترکیه به شمار می رود، جمعیتی بالغ بر 4/4 میلیون نفر دارد. آنکارا، مقر حکومتی دولت ترکیه و نیز محل استقرار تمام سفارتخانه های خارجی در این کشور می باشد.  

گرد آوری: گروه اولدوز توریسم

 این شهر به واسطه موقعیت مرکزی اش، شهری صنعتی و تجاری محسوب می شود. نام این شهر که در بسیاری از زبان های اروپایی آنگورا شناخته می شد، در سال 1930 میلادی به طور رسمی به نام آنکارا تغییر داده شد.

از جمله دلایل شهرت آنکارا می توان به وجود بزهای مو بلند نژاد آنغوره، پشم مرغوب (موهر)، پشم آنغوره، نژاد منحصربفرد گربه آنغوره، خرگوش سفید، گلابی، عسل و انگور مسقطی در این شهر اشاره کرد. در بافت قدیمی و باستانی آنکارا می توان اماکن تاریخی متعددی متعلق به هیتی ها، فریجین ها، رومیان هلنیستی، عثمانی ها و بیزانسی ها را مشاهده کرد اما در عین حال به دلیل موقعیت استراتژیک آن به عنوان مرکزی برای تجارت و داد و ستد، آنکارا پایتختی است که به صورت هدفمند توسعه یافته و از بافت شهری بسیار مدرن و به روزی نیز برخوردار است. بنابراین، چشم اندازها و نمادهای دنیای قدیم در کنار نمادهای مدرنتیه در کنار یکدیگر قابل مشاهده اند. برای مثال در طول بازار سرپوشیده این شهر می توان ضمن خرید اجناسی با کیفیت مطلوب، طعم فست فودهای آمریکایی را نیز چشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.