آنکارا (2)

اگرچه آنکارا یک شهر دانشگاهی تمام عیار بوده و بیشتر جوانان این شهر قادرند به زبان انگلیسی صحبت کنند اما همراه داشتن یک فرهنگ لغت یا راهنمای زبان ترکی بی فایده نخواهد بود. آب و هوای این شهر در فصل زمستان، سرد و برفی و در تابستان ها خشک و گرم می باشد. اما شب های تابستان در آنکارا بسیار خنک است. اگرچه بهار و پاییز فصول مرطوبی در این شهر محسوب می شوند اما بازهم آنکارا از اقلیمی نیمه خشک برخوردار است. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر شامل متروی تک و دو خطه، راه آهن حومه و تاکسی می باشد. متأسفانه در هیچیک از انواع سیستم حمل و نقل عمومی این شهر امکانات خاص افراد معلول درنظر گرفته نشده است. مرکز شهر آنکارا در حوالی میدان کیزیلای، در قلب منطقه تجاری مرکزی این شهر قرار دارد. 

 

گرد آوری: گروه اولدوز توریسم

اگر در فکر سفر به ترکیه و دیدن آنکارا هستید، به هیچ وجه به لحاظ مکان اقامت مشکلی در این شهر وجود ندارد چراکه اماکن اقامتی متعددی در سطوح مختلف در آنکارا در اختیار گردشگران قرار دارد. گردشگران می توانند برای اقامت هتل های بزرگ و معروفی نظیر شرایتون، رادیسون یا کراون پلازا را انتخاب کنند و یا در منطقه ارگ این شهر، هتل بسیار لوکس آنگورا هاوس را برگزینند که در اصل خانه ای متعلق به دوران عثمانی بوده است. برای آشپزی و پخت غذا نیز می توان تازه ترین انواع ماهی را در طول سال در آنکارا تهیه کرد. در کنار ماهی نیز می توان از نوشیدن راکی لذت برد. همچنین در این شهر می توان انواع غذاهای ملل مختلف نظیر غذاهای دریای سیاه، غذاهای لذیذ چینی و تایلندی و یا فست فودهای آمریکایی را تجربه کرد. با یک پیاده روی کوتاه در آنکارا می توان به مراکز خرید بزرگی نظیر زارا، مانگو یا قلعه آنکارا رسید. قلعه آنکارا قرن هاست که به عنوان مرکزی تجاری برای داد و ستد انواع فرش، چرم و عتیقه جات مختلف فعالیت دارد.

خیابان های آنکارا از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است. اما از نکات منفی این شهر می توان به عدم توجه به حقوق عابرین پیاده توسط وسایط نقلیه اشاره کرد که این موضوع خطر و تهدیدی جدی برای عابران محسوب می شود. بعضی از پیاده روهای این شهر وضعیت چندان مطلوبی نداشته و گردشگران ممکن است به دفعات با کودکانی مواجه شوند که از آنان تقاضای پول و کمک مادی می کنند. برای استفاده از تاکسی بهتر است از تاکسی های استفاده کنید که بر روی تابلوی آنها حرف تی انگلیسی به چشم می خورد. در این تاکسی ها هیچ نیازی به دادن انعام علاوه بر کرایه به راننده نیست اما دقت داشته باشید که تاکسی متر آن فعال بوده و بر روی قیمت پایه قرار داشته باشد در غیراینصورت ممکن است به طور جدی مجبور به پرداخت کرایه بیشتری شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.